

Механики XXI веку. № 16 2017 г.
314
Study of the influence of the density of the ground being prepared for
operational response tractor transmissions
Struchkov А.V.
1,a
, Klimov А.А.
2,b
, Eresko Т.Т.
1,c
1
Siberian State Aerospace University named after academician M. F. Reshetnev; 31, Krasnoyarskiy Rabo-
chiy Ave., Krasnoyarsk, Russia
2
Krasnoyarsk Stat Transport University; 89, Lado Ketshoveli St., Krasnoyarsk, Russia
a
str-alex-v@mail.ru,b
anatoly.klimoff2013@yandex.ru,
c ereskottt@mail.ruKeywords: density of the developed soil, cistern, energy content, mechanical and hydromechanical
transmission, bul'dozirovanie
This article discusses the methodology and analysis of the results of the pilot studies carried out on
industrial tractor with a concentration of energy 14.8 kW/t with mechanical and hydromechanical transmisi-
jami with a view to obtaining a quantitative assessment of the impact of soil density on the dynamic response
of the transmission of the tractor. Showing graphic dependences obtained through experimental research
settings: change hook efforts torques (MT) engine and turbine torque converter (HMT) and loading factors
tractor engine from soil density (MT) for mechanical and hydromechanical (HMT) transmissions on cutting
and transportation modes. The obtained quantitative estimates of load transmission of the tractor show that
the density of the developed soil the bulldozer has a significant impact on the structure of the loading proc-
ess, causes a change of the static and dynamic component of the increase of the operational load on major
operations of bulldozing work. The obtained quantitative estimates of load transmission of the tractor show
that the density of the developed soil the bulldozer has a significant impact on the structure of the loading
process, causes a change of the static and dynamic component of the increase of the operational load on ma-
jor operations of bul'dozirovanija.
УДК 159.9:629
Результаты внедрения новых примерных программ
профессиональной подготовки водителей транспортных средств
в Российской Федерации
Ясенков Е.П.
a
, Парфенова Л.А.
Братский государственный университет, ул. Макаренко 40, Братск, Россия
a
bravo-bratsk@yandex.ruКлючевые слова:
Профессиональная подготовка водителей транспортных средств, дорожно-
транспортные происшествия, статистика ДТП, причины дорожно-транспортных происшествий, рост
количества автомобилей на дорогах, уровень подготовки курсантов в автошколах
В Российской Федерации введены в действие 28 Примерных программ профессиональной под-
готовки водителей транспортных средств с новыми категориями и подкатегориями. Статисти-
ка ГИБДД за 2015 и 2016 годы отмечает снижение аварийности практически по всем параметрам.
Главными факторами при совершении большого количества ДТП и их последствий в РФ являются
неудовлетворительное состояние улично-дорожной сети, нарушение ПДД, рост количества авто-
транспорта, недостаточный уровень подготовки курсантов в автошколах. Проведенные исследова-
ния показали, что автошколы Российской Федерации могут достаточно эффективно осуществлять
подготовку, переподготовку и повышение квалификации водителей транспортных средств на осно-
вании новых Примерных программ.