Previous Page  314 / 397 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 314 / 397 Next Page
Page Background

Механики XXI веку. № 16 2017 г.

314

Study of the influence of the density of the ground being prepared for

operational response tractor transmissions

Struchkov А.V.

1,a

, Klimov А.А.

2,b

, Eresko Т.Т.

1,c

1

Siberian State Aerospace University named after academician M. F. Reshetnev; 31, Krasnoyarskiy Rabo-

chiy Ave., Krasnoyarsk, Russia

2

Krasnoyarsk Stat Transport University; 89, Lado Ketshoveli St., Krasnoyarsk, Russia

a

str-alex-v@mail.ru,

b

anatoly.klimoff2013@yandex.ru

,

c ereskottt@mail.ru

Keywords: density of the developed soil, cistern, energy content, mechanical and hydromechanical

transmission, bul'dozirovanie

This article discusses the methodology and analysis of the results of the pilot studies carried out on

industrial tractor with a concentration of energy 14.8 kW/t with mechanical and hydromechanical transmisi-

jami with a view to obtaining a quantitative assessment of the impact of soil density on the dynamic response

of the transmission of the tractor. Showing graphic dependences obtained through experimental research

settings: change hook efforts torques (MT) engine and turbine torque converter (HMT) and loading factors

tractor engine from soil density (MT) for mechanical and hydromechanical (HMT) transmissions on cutting

and transportation modes. The obtained quantitative estimates of load transmission of the tractor show that

the density of the developed soil the bulldozer has a significant impact on the structure of the loading proc-

ess, causes a change of the static and dynamic component of the increase of the operational load on major

operations of bulldozing work. The obtained quantitative estimates of load transmission of the tractor show

that the density of the developed soil the bulldozer has a significant impact on the structure of the loading

process, causes a change of the static and dynamic component of the increase of the operational load on ma-

jor operations of bul'dozirovanija.

УДК 159.9:629

Результаты внедрения новых примерных программ

профессиональной подготовки водителей транспортных средств

в Российской Федерации

Ясенков Е.П.

a

, Парфенова Л.А.

Братский государственный университет, ул. Макаренко 40, Братск, Россия

a

bravo-bratsk@yandex.ru

Ключевые слова:

Профессиональная подготовка водителей транспортных средств, дорожно-

транспортные происшествия, статистика ДТП, причины дорожно-транспортных происшествий, рост

количества автомобилей на дорогах, уровень подготовки курсантов в автошколах

В Российской Федерации введены в действие 28 Примерных программ профессиональной под-

готовки водителей транспортных средств с новыми категориями и подкатегориями. Статисти-

ка ГИБДД за 2015 и 2016 годы отмечает снижение аварийности практически по всем параметрам.

Главными факторами при совершении большого количества ДТП и их последствий в РФ являются

неудовлетворительное состояние улично-дорожной сети, нарушение ПДД, рост количества авто-

транспорта, недостаточный уровень подготовки курсантов в автошколах. Проведенные исследова-

ния показали, что автошколы Российской Федерации могут достаточно эффективно осуществлять

подготовку, переподготовку и повышение квалификации водителей транспортных средств на осно-

вании новых Примерных программ.