СОДЕРЖАНИЕ
Раздел 1. Экономика, управление, право
Моргунова Т.А. Модель управления обновлением активной части основных фондов строительных предприятий
Патрусова А.М.Исследование качества образования как объекта управления
Ступин Д.В., Сапожников А.А Административные барьеры: основные направления снижения
Раздел 2. История, политология
Максимова В.Н. Ссыльные революционерки в сфере образования в Восточной Сибири (1907 -1917 гг.)
Раздел 3. Психология, педагогика, филология
Ткаченко И.А. Понятие «качество образования» в педагогической теории и практике
Трушкова Л.О. Метаязык анализа языковой и концептуальной структуры эмоциональных концептов
Шильникова И.С. Когнитивное представление об английском патриотизме конца XIX – начала XX веков
Раздел 4. Социология, философия, культурология
Омельчук Р.К. Вера и символ: аспекты взаимопроникновения феноменов
Сморкалова Л.В. Харизматическое лидерство как феномен социальной жизни
Трипузов М.Г. О роли и месте искусства в концепте эстетического потенциала культуры
- Информация
- Аннотации на английском языке
- Сведения об авторах
- Книжная полка
CONTENT
Section 1. Economy, Management, Law
T.V. Gubareva, M.S. Boldyreva. The creation public authorities sites in the russian federation: progress or recourse?
T.V. Gubareva, V.N. Stebunov, A.V. Orokhovsky. The influence of leader’s qualities on the process of development and implementation of managerial decisions
T.A. Morgunova. The model of renewal management of the active part of building enterprises basic assets
A.M. Patrusova. The study of education quality as an object of management
D.V. Stupin, A.A. Sapozhnikov. Administrative barriers: main tendencies in their lowering
Section 2. History, Political Science
G. P. Vlasov, A.B. Arkhangelsky. Recruitment in the new developing areas (based on the bam region materials)
E.N. Volosov. Strikes and technocratic elite of the Аngara-Yenisey region in the period of perestroika (1988-1991)
V.N. Maksimova. Exile women-revolutionaries in the educational sphere of Eastern Siberia (1907-1917)
Section 3. Psychology, Pedagogics, Philology
V.M. Kamchatkina. On the issue of formulation of the concept «Professional activity competence of a civil engineer having a bachelor’s degree»
E.G. Levchenko. The conception of the development program «Educational system «schools of tolerance» modeling »
E.V. Lodkina, E.V. Miroshnichenko. Personality competence diagnostics of future teachers-psychologists
V.A. Nikiforova, T.G. Pertseva, E.A. Prokhorenko, N.N. Larionova, A.A. Nikiforova. Students’ psychophysiological adaptation under environmentally unfriendly conditions
O.L. Podlinyaev, O.M. Matveeva. On the issue of future businessmen’s morality formation by means of the humanities
O.L. Podlinyaev, K.A. Mornov. Methodological aspects of the development of future teachers’ prospective competence
A.N. Rostovtsev, L.A. Kulgina, T.A. Potapova. The content aspect of end-to-end term projecting technique
I.A. Tkachenko. The «quality of education» concept in educational theory and practice
L.O. Trushkova. The analytical metalanguage of language and conceptual structure of emotional concepts
I.S. Shilnikova. Cognitive representation of the english attitude to the country at the end of xix – the beginning of xx centuries
Section 4. Sociology, Philosophy, Cultural Science
R.K. Omelchuk. Belief and symbol: aspects of the phenomena interpenetration
L.V. Smorkalova. Charismatic leadership as phenomenon of social life
M.G. Tripuzov. On the role and place of art in the concept of aesthetic potential of culture
- Information
- Abstracts of published articles
- Information about аuthors
- Book shelve